Deciziile de recalculare, prin care românii vor afla noua valoare a pensiilor, vor fi distribuite începând de vineri, 16 august, de către reprezentanții Poștei Române.
Cum vor arăta deciziile de recalculare
Astfel, începând de vineri, 16 august, reprezentanții Poștei Române vor începe să distribuie deciziile de recalculare. Concret, în prima parte a documentului vor fi prezente datele despre pensionar (CNP, nume, data înscrierii la pensie) și denumirea categoriei de pensie. Ulterior, pe document va apărea „suma punctajelor anuale realizate de titular”, adică „numărul de puncte realizate pe contributivitate, cât a muncit persoana respectivă”
Pensionarii vor regăsi și cuantumul pensiei la data de 31 august, înainte de aplicarea noii Legi. Apoi, vor găsi o „evidență foarte clară a tuturor stagiilor de cotizare”, după cum a subliniat președintele Casei de Pensii. Astfel, partea a doua a documentului e împărțită în 6 puncte:
A) Total stagiu de cotizare realizat;
B) Stagiu de cotizare contributiv;
C) Numărul de puncte de stabilitate;
D) Numărul total de puncte realizate la 1 septembrie;
E) Valoarea punctului de referință la data de 1 septembrie și
F) cuantumul nediminuat al pensiei la 1 septembrie; La punctul F), astfel, pensionarii vor găsi noua sumă, pe care o vor primi lună de lună. Important de menționat este că, la finalul documentului, este prevăzut că „decizia poate fi contestată în termen de 45 de zile de la comunicare, la instanța judecătorească competentă”.
Directorul Poștei Române: Ne-am asigurat că nu avem întârzieri Directorul Poștei Române, Valentin Ștefan, a dat asigurări, într-o declarație acordată Digi24.ro, că nu se așteaptă să apară probleme în ceea ce privește livrarea la domiciliu a deciziilor de recalculare a pensiilor. Concret, începând de vineri, 16 august, până pe 30 august, poștașii se vor prezenta la domiciliul fiecărui pensionar pentru a înmâna aceste decizii. Valentin Ștefan a explicat și ce se va întâmpla în cazul în care omul nu e găsit acasă. „Batem la ușa omului, dacă nu e prima dată acasă, încercăm și a doua oară, la o altă zi, în altă oră. Dacă nici acest lucru nu este posibil, atunci documentul va fi lăsat în oficiul poștal de care aparține beneficiarul. După fiecare încercare de livrare, lăsăm și o mică bucată de hârtie în care menționăm că s-a încercat livrarea, nu ați fost acasă și să sune la oficiul poștal”, a declarat directorul Poștei Române, pentru Digi24.ro. În plus, pensionarii vor putea apela și la numărul de telefon 021 9393, serviciul de suport clienți oferit de Poșta Română, pentru a afla informații cu privire la stadiul livrării deciziilor de recalculare. „Nu este nimic complex în ceea ce facem acum, nu mă aștept să apară probleme. Mă aștept să livrăm cele 4.6 milioane de decizii până la finalul lunii”, susține Valentin Ștefan.
SURSA: digi24.ro
Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/cum-va-arata-decizia-de-recalculare-a-pensiilor-directorul-postei-romane-explica-cum-si-cand-vor-fi-livrate-documentele-2893435