Guvernul a aprobat în ședința de vineri modalitatea de distribuție a deciziilor privind recalcularea pensiilor, a informat Ministerul Muncii. În acest sens, Guvernul României a aprobat, în ședința de astăzi, ca PoștaRomână să fie instituția care să ofere servicii integrate de pregătire și expediere a plicurilor care conțin deciziile privind recalcularea pensiilor din sistemul public.
„Datorită ordonanței de urgență aprobate astăzi, deciziile de recalculare a pensiilor după noile principii: contributivitate, stabilitate în muncă, solidaritate și sustenabilitate vor ajunge în termenul asumat la beneficiari”, a declarat ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura-Oprescu.
Compania Națională Poșta Româna S.A., în calitate de operator național din domeniul serviciilor poștale cu cea mai mare acoperire națională asigură în prezent transmiterea taloanelor de pensii și plata în numerar pentru pensionari.
Prima recalculare ar urma să fie finalizată până cel târziu la data de 1 septembrie, iar a doua ar urma să aibă loc abia după, beneficiind de cea din urmă seniorii care au primit prime, sporuri sau diverse bonusuri care nu erau luate până la acest moment în calcul.
Cea de-a doua recalculare ar urma să fie posibilă doar în cazul pensionarilor care atașează dosarelor de pensii adeverințele care să demonstreze faptul că au încasat venituri suplimentare față de salariu, și pot depune aceste documente pot fi depuse până la data de 1 septembrie.